Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2011 16:30 - ЗАЩО БОГ ОТТЕГЛИ ДУХА СИ ОТ ЯПОНИЯ И ПОЗВОЛИ НА САТАНА ДА Я СЪСИПЕ
Автор: estirbg Категория: Технологии   
Прочетен: 24486 Коментари: 80 Гласове:
14

Последна промяна: 09.07.2011 22:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Когато се случиха кошмарните събития в Страната на Изгряващото слънце бях шокирана, потресена и ужасена, както всички вас. Въпросът, който натрапчиво ме преследваше първите дни беше „Защо?” „Защо, Господи, Япония - питах и се молех да ми даде Неговия отговор и Неговата мъдрост - защо точно Япония? Знам, че ти си Бог на милостта, но и Бог на справедливостта. С какво те разгневи този народ, Небесни отче, та оттегли Духа си и го остави на разрушителните стихии на Сатана? С какво те оскърби, или не Те зачете? Защо този честен, коректен, дисциплиниран, възпитан, трудолюбив, талантлив, скромен народ, известен със своя пословичен стоицизъм те разлюти и си навлече Твоя гняв?”... Питах и отговор потърсих отново в Библията и в историята на човечеството. В Нея трябва да търсим истината за случващото се днес и да черпим мъдрост за утрешния ден. Там са уроците, които трябва да научим, за да живеем разумно, за да не ни спохождат и връхлитат беди и злощастия...

Бог оттегля Духа си от някого или кое да е общество само тогава, когато е отхвърлен, забравен или са пренебрегнати Неговите заповеди. Създателят напомня за Себе си и повеленията си не еднократно, разтърсва народите с бедствия, катаклизми и мор – това са крайните мерки, които предприема, когато човешките племена упорито ходят по своите пътища, а не по Неговите. Това е най-характерната черта на нашия Творец и ние задължително трябва да я знаем, за да избегнем Неговия всепояждащ гняв...

И така – защо Бог оттегли Духа Си от Япония и позволи на Сатана да я съсипе и хвърли в тройно бедствие. Ясно е, че са нарушени Неговите повеления и на пръв поглед в този непретенциозен и дисциплиниран народ, който винаги е получавал адмирациите на всички ни, не откриваме причина. - Няма! Това и в момента доказват със своя стоицизъм и мъжество, с липсата на така характерните мародерства и злини при подобни обстоятелства (нека си припом какво се случи в Ню Орлеанс след урагана „Катрин”). Тогава?...Къде се пропуква моралът им така съкрушително и пагубно, за да се достигне до тази световна драма, която разтърси дълбоко всеки от нас?

Преди да потърсим причините, нека си припомним Първата заповед на Създателя ни:

Аз съм Иеова твоят Бог,
Да нямаш други богове освен Мене.
Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята;
да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди.
Точно, ясно и категорично казано, така че и най-обърканият човек да разбере същността на Божието изискване.

Нека да прегледаме набързо духовното състояние на хората, живеещи в страната на водното конче и да видим как упорито продължават да отхвърлят Единственият Управител на Вселената, Нейният Създател.

При тях свръхмодерното ежедневие съществува редом с митологията и суеверията. Деца с перфектна компютърна грамотност, деца на фината електроника  и техника продължават да вярват в духове и да се страхуват от тенгу. Майките им купуват талисмани от храмовете, за да им върви в училище. Бащите им, работещи в мощни финансови корпорации, рисуват око на своя дурума, когато искат да напреднат в службата. От къща на къща обикалят апостоли на нови и стари секти и ако им се сдаде да влязат, разказват за пътищата водещи към спасението, позовавайки се на стари и нови божества. Едни ви убеждават да ставате преди изгрев слънце и да започнете деня с отдаване на почести на богинята на слънцето Аматерасу. Други ще ви предложат да се сдобиете с вечно щастие с помощта на смехотерапия...Всичко друго само не и търсене на Истинския Създател.
През 1994 бе издадена и има изненадващо голям успех книгата „Истинска история на света” от Куку Ямане. В това произведение авторката „доказва”, че светът - това е едно голямо семейство, което води началото си ...от Япония. Гордостта и превъзвишаването на японската нация до Бога може да открием и в самата им официална религия. Японската религия е най-грубо казано смесица от Шинтоизъм, местни вярвания, будизъм и китайски религии. Ако питате един японец каква вяра изповядва той ще ви отговори, че съгласно обичая при раждането си е бил именуван в шинтоистски и сигурно при погребението си ще бъде изпратен от будистки бонзи. И в същото време е възможно някой да е бил и кръщаван. За японеца религията е по-скоро култура и традиция. Шинто и Будизмът са дълбоко вкоренени в японското всекидневие, въпреки че средният японец не би се определил за вярващ.
 Днес най-важната от японски религии е Шинтоизъм. Произлиза и е разпространена единствено в Япония. Самата дума Шинтоизъм произхожда от китайските думи „Шин Тао” – пътят на боговете. Шинтоизмът произлиза от праисторически времена, като религия почитаща природата и определени свещени места , където се почитат слънцето, земята горите и всички небесни творения. Боговете в Шинтоизма са известни като Ками, а пък шинто означава буквално „Пътят на Камитата”. Шинто няма строго определени канони, нито месия, а пък свещените книги Нихонги и Коджики (ако могат да се нарекат така) съдържат само легенди за историята на Япония. Шинто е по–скоро държавна митология, но целта му е да се утвърди самобитността на древната японска история и божествеността на японският народ. Шинтоизмът представлява култ към дедите и преклонение към природата. В Шинто липсват божи заповеди. В него се съдържа едно общочовешко морално правило: „Постъпвай съгласно законите на природата, като при това щадиш обществените закони” Моралните ценности са фокусирани върху благоденствието на групата и това е коренът на прословутият японски колективизъм. Често тази религия се възприема като път за обединение на обществото около общи ценности.

 Шинтоизмът е формирал у японците особен възглед за света на вещите, природата и взаимоотношенията. Този възглед са основава върху пет концепции.

1. Според първата всичко съществува в резултат от саморазвитието на света. Светът се е появил сам по себе си и е добър и съвършен. Съгласно Шинто регулиращата сила на битието произлиза от самият свят, а не от някакво върховно същество т. е. Създателят не фигурира и е напълно игнорирана Неговата съзидателна функция и мощ.
2. Втората концепция подчертава силата на живота. Съгласно митологията първото сексуално сближаване става между боговете. Сексът за японеца е издигнат в култ. Всичко което е естествено, гласи този принцип, трябва да се уважава. Не заслужава уважение само нечистото, но пък всяко нечисто може да се пречисти. Именно към това са насочени повечето шинтоитски ритуали- пречистването. Благодарение на това японецът се оказва способен да приеме всичко ново, след като го очисти, коригира и съгласува с японската традиция. (Ако е наистина така, къде е приемането на християнството, което междувпрочем не се нуждае от пречистване?)...
3. Третата концепция утвърждава единството на природата с човека. В Шинто мирогледа няма деление живо и неживо: за шинтоиста всичко е живо - и животните и растенията, и вещите. Във всичко живее божество - ками. Някои смятат, че самите хора са ками, или по - точно ками, т.е. божеството се намира във всеки човек.
4. Четвъртата концепция се свързва с многобожието. Шинто възниква от местни култове към природата , местните родови и племенни божества. В началото на осми век си изготвя и списък на божествата (стигат до 3132 бога, като числото им постепенно нараства!).
5. Петата концепция на Шинто е свързана с национално психологическата основа. Според нея, ками (божествата) са породили не хората изобщо, а само японците. Във връзка с това в съзнанието на японеца от детски години се вкоренява представата за принадлежност към Шинто. Оттук произлизат две неща. Първо твърдението, че ками (божествата) са най - тясно свързани само с японската нация, и Второ според тях НЕяпонец изповядващ Шинто е налепо. С други думи единствено японците са божествени на този свят и тяхното самоубеждение най-ярко проличава от това, че наричат своята земя Земя на боговете...  
Култовото действие в Шинто представлява поклон пред божеството на конкретен храм, което по същество няма отношение към други храмове. Ритуалите на шинтоистските храмове се състои се състоят в почитане местното божество (ками).

А какво да кажем за народните вярвания, комплекс от представи и действия, които се основават на предразсъдъци и суеверия. Макар народните вярвания да се отличават от храмовият култ, връзката между тях е очевидна -
например култа към лисицата, пред която японците от край време се прекланят.
Японците вярват, че божеството с образ на лисица има разума на човек. В Япония са издигнати специални храмове, където се събират хора, уж притежаващи лисича природа. Под ритъма на барабана и виковете на свещениците паството с лисича натура изпада в транс. Тези хора смятат, че духа на лисицата е вселил в тях силата си – нещо което им дава възможност да ползват магия и да виждат в бъдещето.

Японците също така се прекланят и пред вълка - покровителят на планините. Хората отправяли молби км Оками да защити посевите им и самите тях от злини. Рибарите и до ден днешен молят вълка да им прати добър улов и попътен вятър. В редица провинции вълкът е смятан за „Цар” на животните - Към него се обръщат при стихийни бедствия и при болести. И досега има храмове където хората се молят на вълците. В някои райони на страната и особено по крайбрежието от стари времена съществува култ към костенурката. Известни са и култове към змиите и змиорките, шарановата рибка Окодзе. Това са танаши-камитата (боговете) на езерата и реките
Някои японци вярват във водното конче.
Асоциират го с храбростта , войнствеността и даже с националният дух и е синоним на япония, която все още наричат страна на водното конче.
Преклонението пред планини, извори, камъни, дървета и прочее е нещо съвсем редно според хората, живеещи там. За селянина природата е била винаги извор на живот, затова той я обожествява в представите си.

Японски будизъм. - втората религия в Япония, заблуждаваща масите и водеща ги също към гибел.
През VІ в., на японските острови започват да проникват будистки монаси. Първи в Япония се появяват будистки свещени книги написани на китайки език. Основните класически положения на будизма ни дават ключ към разбирането на японската същност и най-вече вярата в безбройните прераждания, които според Божието слово не съществуват:
И тъй като е определено на човеците веднъж да умрат, а след това настава съд,
Евреи 9:27

Конфуцианството е другата религиозно философска система , възникнала преди 2500 години в Китай, разпространила се и в източна Азия. Конфуцианството се занимава с морално поучаване на хората и най-вече на младежта. „Младите хора - учи Конфуций -  трябва да почитат у дома родителите си, навън да уважават възрастните, сериозно и честно да се отнасят към работата си, да обичат народа си, и да се сближават с добрите хора. Ако след като направят всичко това, могат с останалото си време да четат книги”. Според учението на Конфуций обществото се дели на „Благородници” и „Нищожни хора”. Първите се еталон за съвършенство, притежаващи петте добродетели-
1. Човечност- Жен
2. Чувство за дълг- И
3. Учтивост- Ли
4. Ум- Чжи
5. Вярност- Син

Японската държава се стреми да разпространи идеите на конфуцианството сред народа. Това се обяснява от факта, че те не включват само отношенията деца - родители, но и в обществото като цяло: отношението между императора и министрите, между местната власт и населението. Безусловното подчинение се разпространява из цялата държавна йерархия и означава подчинение на съществуващият ред.
Интересно е, че в конфуцианството се смята, че любовта е неуместен елемент в семейните отношения. Според него се смята, че мъжът има право да търси развлечения извън къщата. Посещенията на публичните домове не се смята за прегрешение,
напротив-мъжът, който ги отбягва и прекарва излишно време в семеен кръг, се счита за прекалено добродетелен, и даже за проявяващ лош вкус. Но конфуцианството изисква и спазването на определени правила, мъжът може да се забавлява съобразно средствата си, и е недопустимо да се влюби в куртизанка- това би било катастрофално за семейството.
Ако Будизмът може да се смята за система, регулираща човешкото поведение, то конфуцианството е морално - етическа система, въз основа на която се гради поведението в обществото. 

Това е накратко фундаментът на японската народо-психология и духовно самоопределяне – езичество, култ към творенията и човешки норми на поведение. Няма Бог – Създател, има божества, едни от които са те, самите японци. И на фона на това мощно езичество, властващо в епохата на информационните технологии и свръх достъпната информация за Истината за сътворението и Изкупителната жертва на човечеството в лицето на Исус,  процентът на християните е позорен - само 0,8%!!! Друг е въпросът доколко тези християни са запознати с конкретните изисквания на Божия закон и дали са наясно, че Бог не е един от всичките им стотици богове, на които се кланят, молят и вярват. Един закоравял прагматичен ум води до погрешна посока всяка една нация и го отдалечава от Истинския и Единствен Бог. Случилата се трагедия с японския народ доказа това. Нация, която разчита единствено на себе си се сгромолясва и ако не се стресне от мощните предупреждения, ще бъде заличена, така както са бивали заличени и други цивилизации вследствие на своята самовлюбеност, гордост и незачитане на Създателя. Защото така казва Господ:Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа.
Защото ще бъде като изтравничето в пустинята, И няма да види, когато дойде доброто, Но ще обитава в сухите места в пустинята, В една солена и ненаселена страна.
 Благословен да бъде оня човек, Който уповава на Господа, И чието упование е Господ.
 Защото ще бъде като дърво насадено при вода, Което разпростира корените си при потока, И няма да се бои, когато настане пекът, Но листът му ще се зеленее, И не ще има грижа в година на бездъждие, Нито ще престане да дава плод.
”Еремия 17 – 5:8

Във виденията за великия ден на съда на боговдъхновените вестители на Йехова бе позволено да видят колко смаяни ще бъдат неподготвените да посрещнат своя Господ с мир.

“Ето, Господ изпразва земята и я запустява. Превръща я и разпръсва жителите й..., защото престъпиха законите, не зачитаха повелението, нарушиха вечния завет. Затова клетва погълна земята и ония, които живеят на нея, се намериха виновни... Веселието на тъпанчетата престава; шумът на ликуващите се свършва; престава веселието на арфата.” Исая 24

“Боли ме в дълбочините на сърцето ми - възкликва Еремия, когато видя запустяването в края на човешката история. - Сърцето ми се смущава в мене, не мога да мълча; защото си чула, душе моя, тръбен глас, тревога за бой. Погибел върху погибел се прогласява, защото цялата земя се опустошава.”

“Гордото носене на човека ще се наведе и надменността ще се унижи и само Господ ще се възвиси в оня ден. И идолите съвсем ще изчезнат... В оня ден човек ще хвърли на къртовете и на прилепите сребърните идоли и златните идоли, които си е направил, за да им се кланя, за да влезе в канаристите подземия и в пукнатините на скалите поради страха от Господа и поради славата на величието Му, когато стане да разтърси земята.” Исая 2-17:21

За това време на преход, когато човешката гордост ще бъде стъпкана, Еремия свидетелства: “Погледнах на земята и ето, тя беше пуста и празна; на небето - и нямаше светлината му. Погледнах на планините и ето, трепереха и всичките хълмове се тресяха. Погледнах и ето, нямаше човек и всичките небесни птици бяха избягали. Погледнах и ето, плодородната страна бе пуста и всичките й градове бяха съсипани... Горко! защото велик е оня ден, подобен нему не е бивал....

Покланящите се на идоли трябва да научат урока, че фалшивите богове са безсилни да облагородяват и спасяват. “Ония богове, които не са направили небето и земята, да! те ще изчезнат от земята и изпод това небе”. Само във верността към живия Бог, Създател и Вседържител на всичко, човек може да намери покой, мир."

Японският народ, самоопиянен в тихата си божествена гордост, разчитащ на конфуцианското си възпитание, прегърнал езичеството и новия модерен бог в лицето на електрониката и техническия прогрес, трябва колкото може по-бързо да разбере причините за своето бедствие и да отхвърли вековните си погрешни традиции, като се реформира изцяло според Божиите повеления и стандарти. И ако не разбере Кого трябва да търси , слуша и зачита, остатъкът от тях наистина ще живее не в страната на боговете, а „в пустиня, В една солена и ненаселена страна” както пророкува Еремия...

Нещо повече, Бог позволи това да се случи с една от световните елитни икономически сили с назидателна цел за целия свят. Всички нации, държави, общества, племена и отделни индивиди трябва основно да ревизират отношенията си към Създателя и да го поставят на първо място във всички сфери на живота си. В противен случай драмата ще се повтори, потрети и умножи... До момента, в който прочетем мрачното заглавие:"ЯПОНИЯ МОЖЕ ДА СТАНЕ НЕОБИТАЕМА" http://30dumi.eu/2011/06/itchiro-ozava-yaponiya-mozhe-da-stane-neobitaema/
Нашият Бог е Бог на милостта. Към нарушителите на Своя закон Той се отнася с дълготърпение и нежно състрадание. И въпреки това в наше време, когато хората имат толкова много възможности да се запознаят с Божия закон, разкрит в Свещеното писание, в своето високомерие и самоувереност го игнорират и забравят чии творения са и че са подвластни единствено на Единствения Управник на вселената. Бързо наближава краят на Божието търпение към тези, които упорстват в непослушанието.

Трябва ли хората да се учудват от внезапните и неочаквани промени в отношението на върховния Управител към жителите на падналия свят? Трябва ли да се учудват, когато в резултат на прегрешенията и увеличаващата се престъпност идва наказание? Трябва ли да се учудват, че Бог нанася и тепърва ще нанася унищожение и смърт на хора, чиито престъпно придобити печалби са били получени чрез лъжи и измами? Въпреки че все по-голяма светлина върху Божиите изисквания огрява пътя на мнозина, те отказват да признаят водителството на Йехова и предпочитат да останат под черното знаме на начинателя на бунта срещу небесното управление.

Божието търпение наистина е много голямо, но не е безкрайно. Всемогъщият Сам ограничава Своята сила. Но един ден със сигурност ще накаже безбожните, които толкова високомрно отхвърлят справедливите изисквания на декалога.

Бог дава на хората период на благодат, но идва момент, когато Божието търпение се изчерпва и наказанията Му се изливат. Господ дълго търпи хората и градовете, като милостиво ги предупреждава, за да ги спаси от Своя Божествен гняв. Ще дойде време, когато молбите за милост няма да бъдат повече чувани и бунтовниците, продължаващи да отхвърлят светлината на истината, ще бъдат премахнати от милост към самите тях и към тези, които биха се повлияли от примера им.

Затова нека започваме молитвите си с думите: “Няма подобен на Тебе, Господи, велик си и велико е името Ти в сила. Кой не би се боял от Тебе, Царю на народите?... Господ е истинският Бог, живият Бог и вечният Цар”, нека да Му отдадем нужното място в сърцете си и в живота си. Нека придобиваме Неговата мъдрост, защото : “Така казва Господ: Мъдрият да не се хвали с мъдростта си, силният да не се хвали със силата си и богатият да не се хвали с богатството си, но който се хвали, нека се хвали с това, гдето разбира и познава Мене, че Съм Господ, Който извършвам милост, правосъдие и правда на земята; понеже в това благоволя”. Еремия 9-23:24

п.п. Прилагам и още едно доказателство за тайните прегрешения на Япония:

http://30dumi.pozicii.net/2011/04/yaponskata-zhestokost-v-izbivaneto-na-desetki-hilyadi-delfini-video/






Тагове:   Бог,   Япония,   сатана,


Гласувай:
18



1. podvodni - Много прочувствено писание. Само ...
19.03.2011 17:03
Много прочувствено писание. Само дето е стъпило на тотално погрешна основа, и стигнало до тотално погрешни изводи.
цитирай
2. estirbg - podvodni,
19.03.2011 17:14
въпрос на гледна точка. Моята е Библейска. Твоята може да не е от тази позиция. Библията е най-мъдрата книга и всяко случващо се събитие трябва да се претегля чрез Нея и да се разсъждава с Нея. Че има "губители на земята" има, спор няма, но случая едва ли се отнася до тях...
цитирай
3. podvodni - Именн защото твойта гледна точка ...
19.03.2011 17:28
Именн защото твойта гледна точка стъпва на Библията, и по-точно на Старият завет, изводите са ти погрешни.
цитирай
4. estirbg - И в Новия завет, самия Исус казва:
19.03.2011 17:37
Лука 21:25
"И ще станат знамения в слънцето, в луната и в звездите, а по земята бедствие на народите, като ще бъдат в недоумение поради БУЧЕНЕТО НА МОРЕТО И ВЪЛНИТЕ..." - И още, не забравяй, че Исус утвърждава Закона и пророците от Стария завет и не ги игнорирай - "Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.
Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне." Матей 5-17:18
цитирай
5. podvodni - Не искам да бъда неправилно разб...
19.03.2011 17:50
Не искам да бъда неправилно разбран, но наистина можеш ли да приемеш че евангелия написани от някого близо 100 години след смърта на Иисус е по-правдоподобно отколкото писаните от неговите най-приближени ученици, но не приети от църквата?
В цитираният от теб текст, най-интересното е наличието на думичката НЕДОУМЕНИЕ. Ако приемем че даденият текст е пророческо видение отнасящо се за днешният ден, то едва ли ппорицателя не би забелязал "техническият" ни напредък. Та според този напредък едва ли ще изпаднем от недоумение за бученето на морето и вълните. Освен ако е предизвикано изкуствено.
Инересно е самото изявление за закона. Но кой закон е имал в предвид Иисус? Ако се изходи от проповядваното от Иисус няма начин той да защитава законите които проповядват насилие в Старият завет.
Реално, писаното в Старият завет (по-точно описанието и действието на Йехова) няма нищо общо с Християнското учение (Новият завет), даже и във формата представен в самата Библия. Въпреки това в самата книга има много интересни неща които ако наистина се вникне в тях ще предизвикат огромно объркване.
цитирай
6. estirbg - И защо мислиш, че цитирам от евангелие писано не от учениците му,
19.03.2011 18:05
а от 100 годишно, писано след смъртта на Исус? Какво те терзае, че точно това събитие не е от Сатана, а от човешка дейност ли? Ако Японците търсеха Истинския Бог, Той нямаше да допусне ДОРИ ЧОВЕШКА ДЕЙНОСТ ДА ИЗВЪРШИ ТОВА ЗЛОДЕЯНИЕ! БОГ Е ВЕЛИК И ВСИЧКО Е ПОД НЕГОВ КОНТРОЛ. ЗЛИНИТЕ, КОИТО ТЕПЪРВА ЩЕ СЕ СЛУЧВАТ ЩЕ БЪДАТ ВСЕ ПО-ЧЕСТИ И ПО-МАЩАБНИ. АКО ЕДНА НАЦИЯ СЕ ПОКАЕ, РЕВНОСТНО ПОТЪРСИ БОГА И СПАЗВА НЕГОВИЯ ЗАКОН ЩЕ БЪДЕ ВСЯКАК ЗАЩИТЕНА, ДОРИ ПОКРАЙ НЕЯ ДА ПОТЪВАТ И ПАДАТ ПЛАНИНИ В БЕДСТВИЕ...
цитирай
7. estirbg - ЕТО, ЧУЙТЕ КАКВО КАЗВА ГОСПОД:
19.03.2011 18:14
"Глупави, до кога ще обичате глупостта? Присмивачите до кога ще се наслаждават на присмивките си, И безумните ще мразят знанието?
Обърнете се при изобличението ми. Ето, аз ще излея духа си на вас, Ще ви направя да разберете словата ми.
Понеже аз виках, а вие отказахте да слушате, Понеже простирах ръката си, а никой не внимаваше,
Но отхвърлихте съвета ми, И не приехте изобличението ми, -
То и аз ще се смея на вашето бедствие, Ще се присмея, когато ви нападне страхът,
Когато ви нападне страхът, като опустошителна буря, И бедствието ви се устреми като вихрушка, Когато скръб и мъка ви нападнат,
Тогава те ще призоват, но аз няма да отговоря, Ревностно ще ме търсят, но няма да ме намерят.
Понеже намразиха знанието, И не разбраха страха от Господа,
Не приеха съвета ми, И презряха всичкото ми изобличение,
Затова, ще ядат от плодовете на своя си път, И ще се наситят от своите си измислици.
Защото глупавите ще бъдат умъртвени от своето си отстъпване, И безумните ще бъдат погубени от своето си безгрижие,
НО ВСЕКИ, КОЙТО МЕ СЛУША, ЩЕ ЖИВЕЕ В БЕЗОПАСНОСТ, И ЩЕ БЪДЕ СПОКОЕН БЕЗ ДА СЕ БОИ ОТ ЗЛО." ПРИТЧИ 1 ГЛАВА 22:23
цитирай
8. morningstar1 - И все пак...
19.03.2011 21:53
И все пак е добре да бъдем много внимателни, особено когато правим такива генерални заключения. Аз лично не подкрепям становището, че Бог е наказал японците защото не изповядват християнството и имат фалшива религия. Знаеш ли колко много народи са такива? Знаеш ли, че най-скверните учения идват от Индия, те са основата на съвременото движение Ню Ейдж, което е повлякло милионна маса в заблуда и в лапите на окултизма и самообожествяването, и ако някой трябва да бъде наказан за това, то това са именно те - индийците. Естир, не забравяй, че Библията казва, че няма праведен ни един. Дори и в християнските държави, че дори и в християнските църкви нечестието, гордостта и себевъзвеличаването процъфтяват. Ако Бог рече сега да раздава правосъдие за това...жив човек няма да остане. Освен това, Бог не разчита на сплашване, за да се обърнат сърцата на хората към Него. Никога, никога не бива да вадим тази карта и да казваме - ето, тези са непокаяни, нехристияни, така им се пада, Бог ги наказва за греховете им, ами да вземат да се обърнат сега и да се пробват да заобичат Господа. Не става!!! Страхът никога няма да породи любов. И ако искаме да приближим някого към Христос най-доброто, което можем да направим е да издигаме святостта на Неговият характер, и да разказваме за чудните Му дела на милост и състрадание. Освен това, аз като християнка, добре познаваща Библията, в никакъв случай не бих дръзнала да кажа - ето, сега Бог наказа японците за греховете им. Ти също не би трябвало да твърдиш това. Защото на земята действа не само силата на Бог, но и силата на сатана...а той е човекоубиец. Бог си има планове за земята, но и сатана също, ти никога не можеш да кажеш със сигурност кой действа в момента и защо. Според Библията си има време за божиите наказания, за това че хората са Го пренебрегнали и са отхвърлили молбата Му за покаяние...но това не е сега. Сега не е време за раздаване на божието правосъдие, нито пък иска да обръща нации към себе си по този начин.
цитирай
9. morningstar1 - и още малко...
19.03.2011 22:17
Катаклизми ще има, но е абсурдно да ги приписваме на Бога. Знам, че този начин на мислене и представяне на нещата не е подтикнал никого към любов към Бога - точно обратното - така Бог излиза зъл и отмъстителен...и иди доказвай, че Той в същност е любящ и справедлив.
В старозаветни времена Бог си е позволявал да раздава веднага правосъдие, позволявал е избиването на езически народи, унищожавал е цели градове по свръхестествен начин ( Содом и Гомор), но това не означава, че това е обичайният начин на действие на нашият Бог. Всяко негово действие в миналото е било строго премислено и е целяло определено нещо, и то в зависимост от конкретната историческа обстановка. Освен това е важно да се отбележи, че Бог винаги предупреждава преди бедствието, праща пророци, умолява за покаяние. А когато се е налагало да избива езически народи пред древните израелтяни, то е било за да запази народът си чист от скверни езически примеси, за да може Израел да изпълни мисията си - да бъде светлина на народите, да бъдат солта, която предпазва света от развала, и чрез тях Словото да достигне до всяко кътче на земята. Непосредственото правосъдие е крайна мярка в ръцете на Бога, а не е начин, чрез който се опитва да объща грешници към себе си.
Ще има ден, когато чашата на нечестието на народите ще прелее...Тогава Бог ще излее язвите си над тях ( те не са за отмъщение, обаче, Бог не е отмъстителен) и сам ще дойде на небесните облаци и ще сложи край на земната история. Тогава неправедните ще загинат от святостта на Пришествието Му. А после, след 1000-та години Бог ще прочете Своята присъда над нечестивите...и тогава, точно тогава те ще умрат поради греховете си и поради отхвърлянето на святия Бог. Но не и днес...не и сега...
Този който убива за удоволствие днес е сатана...за да завлече колкото се може повече хора със себе си, защото знае, че му остава малко време...Но нека не приписваме земните катаклизми на нашият Бог.
цитирай
10. анонимен - Два въпроса, моля Ви.
19.03.2011 22:41
Какво мислите за всички, които се молеха на нашия Бог за тях?
Редно ли беше или нередно?
цитирай
11. maranatha - Никога не е имало толкова много катаклизми
19.03.2011 23:12
Само от началото на 2010 г. до сега е имало 30 разрушителни земетресения над 7-ма степен. Хората вече май забравиха за вулкана, който спря целия въздушен трафик над Европа, за изливането на милиони тонове нефт в Мексиканския залив, нечувано студената зима в Западна Европа и Мексико, за измирането на пчелите, за измирането на огромни количества риба и птици на повече от 70 места по всички континенти. Колкото повече наближава краят, толкова по-освирепял става Сатана. Който има очи, ще разбере какво означават всички тези събития. Най-измамени ще останат поклонниците на Ню ейдж и на всички религии, които очакват възцаряването на мир и благоденствие по света.
цитирай
12. анонимен - Самото ми двуумене трябва да под...
19.03.2011 23:12
Самото ми двуумене трябва да подскаже много по тази тема.Първо - зная много добре кой е моят Бог.Зная на кого държа и за какво се боря.Второ -дори хнеколкократното ми връщане и нерешителност са явно показание че се опасявам от нарушения.И трето ,и не последно-много пъти се покайвам, и много бих искала да спазвам всичко както е потребно.Дори сега се усеща притеснение да не направя грешно нещо.Защото не бих искала да си губя силите в обяснения как съм сгрешила, вместо да се уча и да напредвам.А освен това държа изключително много на ЕДИН човек и не бих искала да го обиждам с нелепи постъпки .
цитирай
13. estirbg - morningstar1, не си прочела внимателно постинга ми, скъпа!
19.03.2011 23:26
"нека не приписваме земните катаклизми на нашият Бог. " Къде съм Му преписала тези качества? Още в самото заглавие уточнявам кой е е извършителят на тези бедствия и човешки злощастия. Казвам, че Бог оттегля Духа си от някого или кое да е общество само тогава, когато е отхвърлен, забравен или са пренебрегнати Неговите заповеди. В тези случаи, когато Святият Дух огорчен се отдръпне от човека или в случая нацията, остава да действа пагубното и разрушително въздействие на Сатана. Неговата цел е единствена - да унищожи Божиите творения и най-вече човека. Но все пак всичко е под Божия контрол. Ти как мислиш, колко време е необходима на една модерна езическа Япония да бъде "осведомена " за Единствения Бог? Колко време Бог е търпял "боговете" да се издигат до Него на базата на езичество и човешки повеления. Не биха имали извинение, наистина, когато едни примитивни езически племена туземци се покайват и приемат Евангелието с цялото си сърце и с една искрена простосърдечна любов. Колкото повече ти е дадено, толкова повече ще се изисква от теб, нали. Още повече, че Япония е в световния елит на човешките общества, а това значи и еталон за другите народи. Ти как мислиш, дали Бог би стоял на страна и би оставил народите да се превъзвишават до Него? И докога би ги търпял. Тир, Содом и Гомор и други заличени народи говорят за наказания, но не само в Старозаветните времена. Не забравяй, Бог не се променя и Неговия характер наистина е милостлив и дълготърпелив, но в същото време и справедлив. Библията ни е оставена тъкмо за това, да се учим от грешките на отминали цивилизации и да опознаем Своя Създател, Неговия характер и Неговите повеления. Бог не е за сплашване, далеч съм от тази мисъл, но Той не е Бог за подигравка и високомерие. Прочети отново коментар №7
След малко ще продължа коментара си...
цитирай
14. dorichela - А защо не погледнем от друг ъгъл? Има ...
19.03.2011 23:48
А защо не погледнем от друг ъгъл? Има някаква висша сила, нека я наречем Бог. Всяка религия дава име на този бог, вярва в него и я проповядва. Не може едните да казват на другите, че съществува само техният Бог, че само той е правия и само тяхната религия е вярната и истинската.
Не вярвам, че Бог е причинил трагедията на Япония, както не вярвам, че сме създадени от кал и бог е създал света. Има достатъно обосновани, разумни и доказани доводи за съществуването на света, еволюцията му и т.н.
Вярвам, че има висша сила, която изпраща душите ни тук, че тук е "рая", тук е "ада" и това е нашето как да го нарека.. чистилище. Но в случая искам да кажа друго...
Не са виновни японците, че имат толкова богове, нито Богът, който ти цитираш за състоянието в Япония. това е природа, това са процеси от съществуването на планетата земя и може би следствия от действията на хората, които я населяват /не визирам точно земетресението, а примерно разширяването на озоновата дупка и др./.
Можем само да се надяваме да се възстановят бързо от трагедията и да се надяваме повече да не ги сполетяват такива катаклизми.
цитирай
15. estirbg - Анонимен №10
20.03.2011 00:13
Естествено, че трябва да се молим за тях. Но молейки се за Божията милост не трябва да забравяме, че и ние сме грешници и случващото се с тях е предупреждение и за нас. Ние ТРЯБВА ДА СЕ МОЛИМ ЗА ТЯХ. Преди всичко Бог да докосне сърцата им и те да Го приемат като Единствен, а не един от стотиците им божества. Да го приемат като Спасител и Изкупител на греховете и да търсят знания за Него и Неговите повеления...
цитирай
16. анонимен - не само япония,и другите страни са обречени....
20.03.2011 00:14
Исус христос казва това:4 Или мислите ли, че ония осемнадесет души, върху които падна силоамската кула и ги уби, бяха престъпници повече от всички човеци, които живеят в Ерусалим?
5 Казвам ви, не; но ако не се покаете, всички така ще загинете.
ТОВА Е, ВСЕКИ КОИТО НЕ СЕ ПОКАЕ, И НЕ ПОВЯРВА В БОГ,ЧРЕЗ ИСУС ХРИСТОС, Е ОБРЕЧЕН!!!!
ВСЕКИ, ВСЕКИ, ВСЕКИ,И ТИ КОЙТО ЧЕТЕШ ТОВА , АКО НЕ СИ СЕ ПОКАЯЛ ,И НЕ СИ ПОВЯРВАЛ,СИ ОБРЕЧЕН, НА ВЕЧНИ МЪКИ В ОГНЕНИЯ ПЪКЪЛ!! НЕ ТИ ГО ПОЖЕЛАВАМ, НАПРОТИВ, ЩЕ СЕ МОЛЯ ЗА ТЕБ!!!!!
цитирай
17. morningstar1 - Естир, ...
20.03.2011 00:18
прочела съм внимателно постингите ти. :)) Казваш, че Бог е оттеглил силата си и закрилата си от Япония...и сатана се е задействал за унищожението на хората, така ли? А Бог се е оттеглил защото ги наказва за това, че не вярват в Него...значи пак Него трябва да търсим виновен? Той се отдръпва, и така сатана действа...е кажи ми как това ще привлече хората към Христос?? Никак, казвам ти! Бог не действа по този начин, разбери. Така действаше в старозаветни времена и както казах вече, само с определена цел и само за кратко време. Но това НЕ Е Неговият подход за обръщане на човеци към себе си, нито да им вдъхме вяра, нито да ги накара, да Го заобичат. Страха от наказание и самото наказание никога не произвежда любов!!!! Най-отблъснатите хора от Бога са тези, които са израстнали с ужасните представи за ада и мъките там. Бог не бие с пръчката и после да казва - обичай ме!! В съвременният свят всички имат достъп по християнството, още повече технична нация като японците. ТЕ ЗНАЯТ ЗА ХРИСТОС!!! Те имат лесен начин да разберат за Него и делото Му. Никога недей забравя и действието на Святия Дух, Той работи с всеки на тази земя, независимо къде се намира и каква религия изповядва. В небесното царство ще има хора и от най-затънтените краища на земята, които никога не са държали Библия в ръка. И това е защото Святия Дух достига всеки и говори в сърцето на всеки, където и да е. Така, че ти не можеш да кажеш, че ето, точно сега Бог е решил да им покаже на японците в какви грехове са. Възможно е наистина, в страданието си хората да се обърнат към Бога, но е възможно и обратното - много хора се закоравяват в болката си и похулват всичко. Катаклизмите тепърва ще стават...това значи ли, че Бог ще оттегля силата си ту оттук,ту оттам, за да ни чука по главите със страдания??? А какво да кажем за гибелта на християните от цял свят, загинали в разни катастрофи, нещастни случай или мъчейки се с тежки болести? Нима вярващите са пощадени? Не са и няма да бъдат.
цитирай
18. asthfghl - ...
20.03.2011 00:21
Защо просто не приемем, че природните бедствия се случват вследствие на природни закони?

Също така, да се твърди, че даден народ бил наказан с бедствие, защото не изповядва "правилната" религия, е меко казано обидно, да не казвам и колко арогантно е.

Бедствия се случват и на "правилни" народи, да не забравяме.
цитирай
19. morningstar1 - съгласна съм...
20.03.2011 00:28
asthfghl написа:


Бедствия се случват и на "правилни" народи, да не забравяме.


Точно така!! :))
цитирай
20. estirbg - dorichela, скъпа,
20.03.2011 00:30
приемам твоят коментар като неосведомена и непознаваща Божието слово. Така разсъждават повечето. Но незнанието не е извинение. Исус предупреждава: "Ако не бях дошъл и не бях им говорил, грях не биха имали; сега, обаче, нямат извинение за греха си. " Йоан 15 -22
Грях е, когато на се интересуваме и не придобиваме знания за Нашия Бог"Защото Господ има спор с жителите на тая земя, Понеже няма вярност, нито милост, Нито знание за Бога по земята..." Осия 4:1
Людете ще загинат поради липса на знание - това е Божията горчивина, затова трябва ревностно да го издирваме и да съобразяваме битието си спрямо него.

цитирай
21. estirbg - asthfgh, бедствия се случват и на "правилни" народи, така е!
20.03.2011 00:43
И защо, защото са изкривили по някакъв начин "правилността" си спрямо Създателя.
Може да се поучим много от многобройните наказания на еврейския народ, колкото отстъпления, толкова и наказания...Почти цялата Библия разказва за тях. Десет постинга може да се напишат на тая тема... И кой е господар на природните закони, Този, който ги е създал, разбира се, нека не забравяме това!
цитирай
22. dorichela - Естир,
20.03.2011 00:47
а не допускаш ли, че има и други гледни точки? Хората не трябва да са толкова ограничени, а да разширяват мирогледа си. Ако беше родена в Япония например и ти щеше да имаш хиляди богове.
А да не споменаваме, че древните траки също са имали много богове...
Някак си е много егоистично да казваш, че има само една вярна религия. Хората имат право да вярват в каквото искат, стига да им носи духовното спокойствие, от което се нуждаят. Всеки сам намира своя бог.
цитирай
23. estirbg - morningstar1, ти казваш:
20.03.2011 01:06
"А Бог се е оттеглил защото ги наказва за това, че не вярват в Него...значи пак Него трябва да търсим виновен?" Скъпа, Бог не може да бъде виновен! Виновни сме ние в упорството си и коравосърдечието си. Нека да уточня кой е непростимия грях преди това, за да ме разбереш:В Мат. 12:30–“Който не е с Мене, той е против Мене; и който не събира с Мене, разпилява.” Бог казва: “Ако не сте с Мене, значи сте против Мене. Тук, всъщност, Бог отнема всяка илюзия на онези, които се смятат за неутрални. “Или сте с Мене, или сте против Мене!” По-надолу, в стихове 31,32 Той ни казва кой е непростимият грях – “Затова ви казвам – всеки грях и хула ще се прости на човеците, но хулата против Духа няма да се прости. И ако някой каже дума против Човешкия Син, ще му се прости, но ако някой каже дума против Святия Дух, няма да му се прости нито в тоя свят, нито в бъдещия.” Непростимият грях е грехът срещу Святия Дух. Той не може да бъде простен. Защо е така – можем ли да богохулствате и след това да бъдете опростени, а грехът срещу Святия Дух е толкова тежък, че не може да бъде простен?
Непростимият грях – това не е определен вид грях, а по-скоро – определена степен на съгрешаване; не просто еднократен акт на съгрешаване, а едно непрекъснато, постоянно бунтуване срещу Святия Дух. Нека разгледаме дейността на Святия Дух, за да разберем как можем да извършим непростимия грях срещу Него.
Каква е първата задача на Святия Дух и защо тя е толкова важна? Йоан 16:13 – “А когато дойде Онзи–Духът на истината–ще ви упътва на всяка истина, защото няма да говори от Себе Си, но каквото чуе, това ще говори; и ще ви извести за идните неща.” Първо, Той ни води до ВСЯКА истина. Ето, тук много хора започват да извършват непростимия грях. Когато Духът се опитва да ги води към истината, те или са твърде заети, или твърде безразлични, или твърде упорити, за да бъдат водени. Духът се опитва да ги води към изучаване на Библията. Чрез църкви, проповедници, телевизия, книги, радио, евангелизационни кампани...
цитирай
24. asthfghl - 21.
20.03.2011 01:08
Нищо не са изкривили. Японците имат лошия късмет да живеят в непосредствена близост до една от най-активните сеизмични зони на Земята. Това е. Всичко останало е празнословие и чесане на езиците, пръстите на ръцете, а и междувременно на едно-две егота. Колкото и хиляди постове да се изпишат. Една измислица, повторена сто пъти, не се превръща магически в действителност, колкото и да им се иска на мнозина.

цитирай
25. estirbg - продължение 1
20.03.2011 01:08
Святият Дух опитва и опитва. Но, ако човекът упорито отказва да бъде воден към истината, гласът на Святия Дух става все по тих и по-тих, докато накрая човекът не може да бъде повече достигнат. Той е извършил непростимия грях. Ето защо е толкова важно да “ходим, докле имаме светлината”. Йоан 12:35 – “Исус им рече: Още малко време светлината е между вас. Ходете, докле имате светлината, за да ви не настигне тъмнината. Който ходи в тъмнината, не знае къде отива.” Следователно, за нас е еднакво важно да обичаме светлината и да я следваме. 2Сол. 2:10-12 ни казва, че мнозина ще бъдат изгубени, защото не са приели да обичат светлината – “... и с всичката измама на неправдата между ония, които погиват, защото не приеха да обичат истината, за да се спасят. И затова Бог праща заблуда да действа между тях, за да повярват лъжа, та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали благоволение към неправдата.” Второто дело на Святия Дух откриваме в Йоан 16:7,8 – “Обаче, Аз ви казвам истината – за вас е по-добре да отида Аз – защото ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви го изпратя. А Той – когато дойде – ще обвини света за грях, за правда и за съдба.” “Ще обвини света за грях, за правда и за съдба.” Тук също много хора започват да извършват непростимия грях. Когато Духът ги обвинява за грях (което е нарушаване на закона според 1Йоан 3:4), те се съпротивляват и отказват да изоставят своите грехове. Прелюбодеецът не желае да се откаже от прелюбодейството, детето не желае да почита родителите си, нарушителят на съботата не желае да изстави нарушаването й и т.н. Ако по някой въпрос се съпротивляваме на Духа, започваме да закоравяваме сърцата си и – ако продължим така – ще извършим непростимия грях.
цитирай
26. asthfghl - 21.
20.03.2011 01:10
А ако ще си говорим за религиозни престъпления с грандиозни мащаби, не че собствената ти религия е имунизирана от такива изпълнения (един кратък преглед на средновековната история веднага го потвърждава).
цитирай
27. estirbg - продължение 3
20.03.2011 01:12
Когато Духът ни осъжда за това да следваме правдата, ние често сме бегрижни и Го пренебрегваме. Това е съпротивляване на Духа. Така започваме да извършваме непростимия грях.
Нека разширим картината. Святият Дух е вдъхновил Библията и Бог е същият – вчера, днес и довека. Така че, когато Той разкрива истини в Словото Си, това е Неговата воля.
Много хора смята, че могат просто да не се интересуват с това и всичко ще е наред. Повечето от онези, които са се позовавали на своето “невежество”, няма да могат да направят това в съда. Осия 4:6 казва, че “незнанието” води до “погиване”. Това означава да прочетеш и да знаеш, но да обърнеш гръб на истината. Имаме възможността да знаем, че Бог ще ни държи отговорни! Той ще ни прости за онова, което не сме знаели; никога не осъжда хората, докато са още в тъмнината. Библията казва: “И ето що е осъждението: светлината дойде на света, а човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.” (Йоан 3:19) Осъдени сме, защото стоим в тъмнината, след като светлината вече е дошла! Йоан 9:41 – “Исус им рече: Ако бяхте слепи, не бихте имали грях, но понеже сега казвате – Виждаме! – грехът ви остава.” Когато сте били в тъмнината на невежеството, Бог дори не е считал това за грях! Грях има тогава, когато човекът знае каква е Божията воля и отказва да я последва! Яков 4:17 – “Прочее, ако някой знае да прави добро и не го прави, грях е нему.”
цитирай
28. estirbg - продължение 4
20.03.2011 01:18
Много хора, които – по тяхна преценка – не са “извършили” грях, са виновни в отказ да вършат правото. Когато разговаряте с тях за живота им, те казват: “Не убивам, не кълна, не крада.”... и те не го правят наистина. Но те, освен това, отказват да правят това, което е Божията воля, когато светлината дойде върху тях. Така че, докато не извършват никакъв грях, те и отказват да вършат онова, което е право. Греховете, които се “извършват” са насочени срещу Бога или човека и всички те могат да бъдат простени. Но греховете на “отказ от действие” са срещу Святия Дух. ЗА ДА СЪГРЕШИТЕ СРЕЩУ СВЯТИЯ ДУХ, НЯМА НУЖДА ДА ПРАВИТЕ НИЩО ГРЕШНО! САМО ТРЯБВА ДА ОТКАЖЕТЕ ДА ПРАВИТЕ ТОВА, КОЕТО Е ПРАВИЛНО! Това е най-опасният от всички грехове – да съгрешиш срещу светлината, познанието и откритата истина. Това е грехът, който пропъжда Святия Дух! Така и Японците са пропъждали столетия Святия дух, вследствие на което сме свидетели на бедите им...
цитирай
29. estirbg - "Японците имат лошия късмет да живеят в непосредствена близост до една от най-активните сеизмични зони на Земята."
20.03.2011 01:29
asthfgh, Бог е този, който е заселил народите и е определил техните граници. И след като "вижда надалече", не е възможно да не е прозрял упорството на този народ в езическите му отклонения. Поставил ги е там, където може често да им напомня за Себе си, след като е прозрял, че те ще си присвоят титлата "богове"...
"Бог, Който е направил света и всичко що е в него, като е Господар на небето и на земята, не обитава в ръкотворени храмове,
нито Му са потребни служения от човешки ръце, като да би имал нужда от нещо, понеже сам Той дава на всички и живот и дишане и всичко;
направил е от една кръв всички човешки народи да живеят по цялото лице на земята, КАТО ИМ Е ОПРЕДЕЛИЛ ПРЕДНАЗНАЧЕНИ ВРЕМЕНА И ПРЕДЕЛИТЕ НА ЗАСЕЛИЩАТА ИМ;
за да търсят Бога, та дано биха Го поне напипали и намерили, ако и Той да не е далеч от всеки един от нас;" Деяния 17-24:27
цитирай
30. estirbg - За тази вечер, стига!
20.03.2011 01:36
Утре ще отговоря на останалите коментари...Спокойна нощ на всички и Бог да ви даде мъдрост и знание!
цитирай
31. asthfghl - 29.
20.03.2011 02:02
> Бог е този, който е заселил народите и е определил техните граници

Уф, имам си работа с поредния вманиачен типаж. Както и да е...
цитирай
32. morningstar1 - Естир,...
20.03.2011 02:02
четеш ли въобще какво ти пиша? :)) И помисли ли поне за миг върху него?
Нямам нужда да ми държиш лекции за дейността на Святия Дух, знам всичко.
Всичко, което пишеш за Духа е така, но това пак не подкрепям твоята теза, че Бог е отдръпнал закрилата си над Япония, с цел да се осъзнаят. Вече ти го писах два пъти и пак ще ти го напиша - Бог не действа по този начин.
Не си коментирала обаче абсолютно нищо от това, което ти написах като мои аргументи. :) Чети малко, не бързай да пишеш веднага.
В същност те разбирам прекрасно, и аз приличах на тебе в моите ранни християнски години, но успокой малко топката.
Познавам Библията ОСНОВНО. Знам всичко за Святия Дух. Знам всичко за божията справедливост и непоносимост към греха. Не можеш да ми кажеш нещо, което не знам, разбираш ли? Аз съм в адвентната вяра от деситилетия и отдавна съм изяла всички книги с корицата :)) И съм разбрала, че размахването на божиите наказания и Неговата омраза към греха, не могат да послужат на никого за нищо - резултатът е точно обратен.
Естир, ако искаш да служиш на Бога, издигай имато на Христос. Говори за Неговият характер - това е което ще привлече хората към Бога, а не да сочиш с пръст към Япония и да викаш - видяхте ли?; Бързо се покайвайте, че и вас ще стигне. Вярвай ми, не е това начинът за да привлечеш една душа към Бога.
Когато трябва Бог ще съди, когато трябва Бог ще унищожава...но това не е сега, за всяко нещо си има времето.
цитирай
33. estirbg - Скъпа, а ти четеш ли между редовете на случващите се събития?
20.03.2011 02:25
Точно това правя, приятелко! Говоря за характера на Създателя, който е както Господ на милостта, така и на справедливостта и в Неговите прерогативи е да определя и да решава кой кога ще наказва и към кого милост ще проявява. Последното наказание след 1000 -та години няма нищо общо с това което се случва сега...Ти как тълкуваш последните световни бедствия - щом не са самоволни природни катаклизми, щом са от Сатана, защо Бог ги допуска, щом не е време за наказание...Нека тази нощ да спрем до тук, утре ще продължим...
цитирай
34. estirbg - asthfghl, СПОРЕД ТЕБ СЪМ "вманиачен типаж"
20.03.2011 02:35
ТОВА ЛИ Е ДЕФИНИЦИЯТА ТИ, КОГАТО СЕ ЦИТИРА ТОЧНОТО БОЖИЕ СЛОВО! ПРОЧЕТИ ОТНОВО ПОНЕ ТОВА, КОЕТО СЪМ НАПИСАЛА С ГОЛЕМИ БУКВИ! МОЖЕ ДА ПРОМЕНИШ МНЕНИЕТО СИ :) ХАЙДЕ, ЛЕКА!
цитирай
35. asthfghl - 34.
20.03.2011 03:06
Достатъчно пъти съм се натъквал на този типаж, за да имам вече сносна представа какво да очаквам.

Усещането е, все едно си блъскаш чутурата в каменен зид. Или тухлена стена. Или пък че разговаряш с дървена кухненска маса. С покривка на нея. И ваза. И едно-две разпятия за цвят.
цитирай
36. estirbg - А какво ли е усещането на Господ,
20.03.2011 09:43
когато ви покани и сложи на такава "дървена маса" да консумирате Неговото Слово, нарязано, смляно, дори сдъвкано, само и само да го опитате, за да ви спаси. И такива типажи като теб казват"Уф, не щем!"...
Исус казва:"Ето стоя на вратата и хлопам; ако чуе някой гласа Ми и отвори вратата, ще вляза при него и ще вечерям с него, и той с Мене." Откровение 3-20
Сигурно е, приятелю, че е огорчен...Сигурна съм, че го боли! Както и мен ме боли за такива като теб...
цитирай
37. asthfghl - 36.
20.03.2011 13:38
Такива като мен задават въпроси. Такива като теб си мислят, че имат всички отговори.
цитирай
38. estirbg - asthfghl, Мъдростта е непостижима за безумния
20.03.2011 18:50
"Когато дойдох при вас, не дойдох с превъзходно говорене или мъдрост да ви известя Божията тайна;
И говоренето ми, и проповядването ми не ставаха с убедителните думи на мъдростта, но с доказателство от Дух и от сила;
за да бъде вярването ви основано не на човешка мъдрост, а на Божията сила.
Обаче, ние поучаваме мъдрост между съвършените, ала не мъдрост от тоя век, нито от властниците на тоя век, които преминават;
но поучаваме Божията тайнствена премъдрост, която е била скрита, която е била предопределена от Бога преди вековете да ни докарва слава.
А според както е писано: - "Каквото око не е видяло, и ухо не е чуло, И на човешко сърце не е дохождало, Всичко това е приготвил Бог за тия, които Го любят".
А на нас Бог откри това чрез Духа; понеже Духът издирва всичко, даже и Божиите дълбочини.
Защото кой човек знае що има у човека, освен духът на човека, който е в Него? Така и никой не знае що има у Бога, освен Божият Дух.
А ние получихме не духа на света, но Духа, който е от Бога, за да познаем това, което Бог е благоволил да ни подари;
което и възвестяваме, не с думи научени от човешка мъдрост, но с думи научени от Духа, като поясняваме духовните неща на духовните човеци.
Но естественият човек не побира това, което е от Божия Дух, защото за него е глупост; и не може да го разбере, понеже, то се изпитва духовно.
Но духовният човек изпитва всичко; а него никой не изпитва.
Защото, "Кой е познал ума на Господа, За да може да го научи? А ние имаме ум Христов. ...

1 Коринтяни 2 глава
цитирай
39. asthfghl - 38.
20.03.2011 21:27
http://asthfghl.blog.bg/politika/2011/03/20/niakoi-liubopitni-citati-za-viarata.712594

:)
цитирай
40. анонимен - има множество богове
20.03.2011 21:38
Ами ще трябва да се примирите с това, че в света има много богове и разни народи на разни богове се кланят. Вие сте християнка просто щото сте родена в християнска държава. Ако се бяхте родили в Турция или примерно в Саудитска Арабия и т.н. - щяхте друга вяра да имате и на друг бог да се кланяте. Ако пък се бяхте родила в Тибет или Китай или Япония или сред южноамериканските индианци или сред австралийските аборигени или сред африканските... - вярата и боговете ви щяха да са пък съвсем, ама хептен други. Тъй стоят нещата, тъй са стояли и винаги тъй ще стоят - свиквайте. :)
цитирай
41. asthfghl - 40.
20.03.2011 21:43
"Където невежеството е блажено, мъдростта е лудост."
Томас Грей

"Твърдя, че ти и аз сме атеисти. Аз просто вярвам в един бог по-малко от теб. Когато си зададеш въпроса защо отричаш всички чужди богове, ще разбереш и защо аз отричам твоя".
Стивън Робъртс

"Хората никога не са извършвали злини с толкова плам и вдъхновение, както когато го правят от религиозни подбуди".
Блез Паскал

"Фактът, че вярващият е по-щастлив от скептика е също толкова валиден колкото факта, че пияният се чувства по-щастлив от трезвеника".
Джордж Бърнард Шоу

"Колкото по-интелигентни стават хората, толкова по-малко им трябват проповедници и повече - преподаватели".
Роберт Ингерсол

"Не можеш да убедиш вярващия в каквото и да било; тъй като неговата вяра и убеденост не се основава на доказателства - тя се основава на дълбоко вкоренена нужда да се вярва в нещо".
Карл Сейгън

"Фактите няма да престанат да съществуват, даже и когато ги игнорираш".
Алдъс Хъксли

"Религията е идеалното средство да държиш хората кротки".
Наполеон Бонапарт

"Тези, които вярват в абсурди, ще извършват жестокости".
Волтер

"Начинът да прогледнеш чрез вярата е да затвориш очите на разума".
Бенджамин Франклин

"Присъствието на тези, които постоянно търсят истината е далеч за предпочитане пред присъствието на онези, които си мислят, че вече са я открили".
Тери Пратчет

"Трябва да правим собствени изследвания и после да приемаме резултатите им. Ако те не съответстват на канона, следва да се отречем от канона".
14тият Далай Лама

и т.н.
цитирай
42. morningstar1 - Бог е Един!
20.03.2011 22:10
анонимен написа:
Ами ще трябва да се примирите с това, че в света има много богове и разни народи на разни богове се кланят.


Въпрос на мнение. Аз лично считам, че има само един Бог, и то не защото така ми се иска, а защото Библията казва така. А тя е самото Божие откровение към нас, човеците. А това, че народите са си измислили свои "богове" не ги прави ни най-малко реални и истински. Бог е Един, това е всемогъщият Творец, описан в Словото Му. Не ти харесва? Имаш право на избор, никой не те кара да вярваш насила в това, нито някой може да те убеди с човешки доводи. Този, който убеждава в правдата на Библията е Святият Дух, а Той говори на всеки човек...друг е въпроса дали ще се вслушаме в гласът Му.
цитирай
43. maranatha - asthfghl
20.03.2011 23:06
Искам и аз да ти предложа една сентенция. В края на краищата, всички въпроси на битието се свеждат до една обикновена дилема. Всеки човек трябва да прецени дали има баща Бог или майка амеба.
Забелязваш ли, че вече и Япония остана на заден план заради събитията в Либия. Утре никой няма да си спомня за Либия поради някоя поредна вест за земетресение, цунами, война, икономически срив, глад, безредици, масово умиращи хора и животни и какво ли още не. Ако човек не познава Библията, остава да си живее с блаженото невежество и с железния "аргумент", че винаги е имало и ще има такива неща и светът ще си съществува още много милиони години.
С извинение, както пише добрият стар Хашек, "това е блаженството на идиотското невежество".
цитирай
44. asthfghl - 43. (1/3)
20.03.2011 23:50
Далеч съм от мисълта, че едно действие няма последствие. Щом като неразумно употребяваме нашата планета, и тя ще ни отвърне по един или друг начин. Това са естествени процеси. За земетресенията няма да навлизам в подробности (вече доста се изприказва), но това си е факт - нарушиш ли равновесието, си носиш последствията. В този смисъл, тук сме съгласни.

Иначе за свършека на света сме слушали много. Датата на това епохално събитие продължава да се мести според хилядите предсказатели. Затова и някак си предпочитам да не "вярвам" в неща, които някой си изсмуква между пръстите.

В края на краищата, всеки си има глава на раменете. И е свободен да я използва по един или друг начин, стига да има желание.
цитирай
45. teatarnamechtite - Нещо подходящо в духа на този пост:
21.03.2011 00:18
http://teatarnamechtite.blog.bg/zabavlenie/2011/03/20/seriia-dvadeset-i-deveta-interesa-klati-fesa.712685

"Сигурно Господ ги наказва заради някакви минали злини, дето са направили!"

В известен смисъл тук в този блог открих прототип за героинята, която изказва тази нелепа небивалица. Така че благодаря за вдъхновението...
цитирай
46. asthfghl - 43. (2/3)
21.03.2011 01:53
Всеки човек трябва да прецени дали има баща Бог или майка амеба.


"Твърдя, че има много повече "чудеса" в науката, отколкото в псевдонауката (или религията). И ще добавя, че какъвто и аршин да изберете за стойността на този термин, науката има на разположение едно допълнително качество, което никак не е маловажно - склонността да бъде вярна".
(Карл Сейгън)

и също:

"Идеята, че Бог е някакъв огромен бял мъж с развята брада, който седи там горе на небето и отсъжда коя птичка да падне и коя не, е нелепа. Но ако под "бог" разбирате набор от естествени природни закони, които управляват Вселената, то тогава да - очевидно има такъв "бог". Но този "бог" е емоционално незадоволителен... няма особен смисъл в това да се молиш на законите на гравитацията".
(от същия)
цитирай
47. asthfghl - 43. (3/3)
21.03.2011 01:53
Сейгън споделя и за въпроса за "смисъла на всичко". Не, отговора не е 42, макар че Дъглас Адамс би ми опонирал тук ;)

Това да НЕ знаеш нещо е най-голямият дар. Той ни кара да вървим напред в търсене на нови хоризонти. В момента, в който си въобразим, че имаме всички отговори на всички въпроси, можем да се считаме за интелектуално мъртви. А оттам до краха на цивилизацията има само една крачка...

На въпроса за произхода ни и мястото ни сред Вселената, той отговаря така. Това, че с разширяване на знанието ни, все повече осъзнаваме колко незначителна част сме от Вселената и как не сме разположени в центъра на Мирозданието, не бива да ни тревожи. То може само да ни направи по-смирени, но и същевременно още по-любопитни да продължаваме да задаваме въпроси и да отваряме нови врати към нови нива на познанието. Сами, със собствените си усилия. Да покоряваме нови върхове и щом се изкачим и пред нас се разкрият нови хоризонти, веднага да набелязваме следващата цел и да не спираме нито за миг.

Това дали произхождаме от маймуна или в крайна сметка от амеба е без значение за идентичността ни като човеци - фактът, че сме извървели толкова дълъг път докъдето сме сега (вместо да сме били засадени наготово от някоя сила свише), само може да ни радва и да ни прави горди и още по-жадни за знание и самоусъвършенстване.

В известен смисъл, главният принцип на джедаите се оказва верен: "Целта не е толкова важна - Пътят е най-важен!" Никога не спирай да задаваш въпроси, да поставяш всяко нещо на съмнение, да проверяваш, да тестваш. Да научаваш нови неща, да разширяваш кръгозора си, да не стоиш на едно място. В ТОВА е смисълът на нашето съществуване.

Бог - това е всичко и нищо. То е това, което ти си избереш да бъде. То е ти и ти си то.
цитирай
48. анонимен - за верите и боговете
21.03.2011 11:05
"Въпрос на мнение. Аз лично считам, че има само един Бог, и то не защото така ми се иска, а защото Библията казва така." - да де, нали и аз точно това казвам. Вие сте родена в християнска България и считате Библията за единствено достоверен източник. Ако се бяхте родила в Индия - тогава Ведите/Упанишадите щяха да са единствения достоверен източник. Ако се бяхте родила в Тибет - тогава щеше да е Трипитака. Ако се бяхте родила в Сауди Арабия - тогава щеше да е Корана и тъй нататък и прочие. Точно както го казах. :) Вашата вяра, ако ми позволите да бъда откровен, е географски определена. Това е самата истина, независимо дали ви изнася и дали я приемате или не. :)
цитирай
49. анонимен - Естир,
21.03.2011 13:35
Аз пък мислех, че индийците замърсяват най-много християнската атмосфера: нирвана, йога, медитация... Оказа се, че са японците. Явно си много запозната; що не вземеш да направиш един списък. Кои ще са следващите, и по-следващите от които Бог ще оттегли защитата си?
цитирай
50. estirbg - анонимен №48,
21.03.2011 23:03
Вие казвате:"Ако се бяхте родила в Индия - тогава Ведите/Упанишадите щяха да са единствения достоверен източник. Ако се бяхте родила в Тибет - тогава щеше да е Трипитака. Ако се бяхте родила в Сауди Арабия - тогава щеше да е Корана и тъй нататък и прочие. Точно както го казах. :) Вашата вяра, ако ми позволите да бъда откровен, е географски определена. Това е самата истина, независимо дали ви изнася и дали я приемате или не. :)"

Аз пък Ви казвам, че не е така, защото има стотица мюсюлмани например, които са приели Истинския Бог, след като са се запознали с Божието Слово, и са загърбили фалшивата си религия и с риск за живота си, вярват и служат на Единствения Създател Повелител. Има една чудесна книга"Зад завесата", която разказва една необикновена история на мюсюлманско момиче - Гюлшем, мисля, че се казваше, приело и съхранило вярата си под угрозата на смъртта и заплаха за живота ...
Въпросът е много интимен и е свързан с чистосърдечното и искрено търсене с любов на Истината и Пътя към Вечния живот. Който търси намира...Понякога трябва доста да проучваш, да сравняваш и изучаваш (така беше при мен) дори и да се молиш в себе си, но Бог е верен и те насочва по Неговия единствено правилен път..:Матей 7:7
"Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори"
Друг е въпросът, ако с упорство и инат се сграбчваш в сламения сал на някоя фалшива религия и чакаш да достигнеш спасителен бряг - плаваш към миражен остров и не забелязваш, че се носиш към гибелта си...
цитирай
51. estirbg - анонимен №49, ще ти отговоря в първия удобен момент
21.03.2011 23:16
Тази вечер съм много уморена,
Нека всички, на които не съм отговорила, да имат малко търпение тези дни...
Извинете ме и искрено ви Благодаря!
цитирай
52. morningstar1 - до анонимен 48
22.03.2011 00:19
Този "аргумент" с географски определената вяра вече е изтъркан. :) Това, че народите си имат свои богове и свои свещени писания не променя факта, че има само един единствен истински Бог - нашият Създател. Но се съгласявам, че има места на земята, които не са и чували за християнството и за спасителното дело на Христос. И ако се бях родила в ислямска държава например, то със сигурност щях да бъда мюсулманка и да вярвам до смърт в Корана. Обаче има едно важно нещо...ако и човеците да са географски ограничени...то Бог не е. Възможно ли е Той да действа на места, където Библията е непозната? Да, категорично! Това чрез което Той действа се нарича Свят Дух. Святият Дух е Личност, едно от лицата на Божеството, Той е точно толкова мъдър, свят, всесилен и загрижен за човеците, колкото и Бог Отец и Бог Син. Чрез силата на Святия Дух, Божеството може да достига всеки и навсякъде, независимо от географията и вероизповеданието. Виж какво казва сам Исус:
Йоан 10
16. И други овце имам, които не са от тая кошара, и тях трябва да доведа; и ще чуят гласа Ми; и ще станат едно стадо с един пастир.

Кои са тези овце, дето не са от христовата кошара, но Той пак ги счита за свои и пак ще бъдат спасени, и всички ще бъдем едно стадо с един Пастир?
Бог чрез Духът си може да работи във всяко сърце и да го преобразява в божии образ и подобие, та ако ще и в Патагония да живея и Библия да не съм виждала. Духът може да всажда моралните принципи на Бога, може да ми дава небесна любов, кростост и себеобуздание, може да ми дава любов и почитане към ближния, уважение към родителите, погнуса от лъжата, кражбата и убииствата...Той може да ме моделира и предаде от своята святост и морал...ако Му позволя, разбира се. Защото дори и в такава ситуация, човек пак има свободният избор да приеме или отхвърли нашепванията на Духа. Тези хора, непознаващи християнството ще бъдат съдени на тази база - дали са се поддали на внушенията на Духа, и никой няма да бъде онеправдан, само защото никога не е чел Библията.
цитирай
53. анонимен - Адаса(Звезда),
22.03.2011 02:41
Пише ти Мардохей.Преминала си границата на смирението, моето момиче.
Не го правиш за първи път.Помниш ли това?:
"И Естир каза: Ако е угодно на царя, нека се разреши на юдеите, които са в Суса, да направят и утре според указа за днес, и да обесят на бесилка ДЕСЕТТЕ АМАНОВИ СИНА"
На празника Пумир, символично не се ли ядат ушите на Аман, под формата на сладки?
Тази символика, не идва ли от Сатана?
Сега за японците.
Бог е любов.Бог е светлина.Бог е в нас. И в японците. И в теб.
Емануил.
"Чедата Божии и чедата дяволови се познават тъй: всякой, който не
върши правда, не е от Бога, също и който не обича брата си."
Обясни ми каква неправда са извършили японците? Но не ми повтаряй схващането си по-горе.
Подсещам те:
"Юда (не Искариотски) му казва: Господи, по коя причина ще явиш Себе Си на нас, а не на света? Исус в отговор му рече: Ако Ме люби някой, ще пази учението Ми; и Отец Ми ще го възлюби, и Ние ще дойдем при него и ще направим обиталище у него. "-Йоан 14:20-23



цитирай
54. estirbg - Адаса, в момента нямам много време да правя обширен коментар -
22.03.2011 08:44
Прочети много внимателно Първата Божия заповед :."...защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди.”
Бог е милостлив, но Бог е и справедлив и няма да търпи до безкрайност човешката гордост /това е най-големия грях!/. Ти как разбираш думите Му "въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди.” - тук освен любов и милост какво разбираш още?!
Безкрайно странни сте ми всички, които твърдите, че Бог е само любов. Той е Истина и Справдивост и дълбоко се лъжe всеки, който се осланя само на любовта Му и си мисли, че може да беззаконства...Възмездие има и приживе, освен присъдата или награда, която всеки ще си получи на края на времената.
Казваш: "Преминала си границата на смирението, моето момиче."
Все някой трябва да каже истината и аз поемам отговорността си каквото и да ми струва...Хубав ден на всички - до довечера!
цитирай
55. анонимен - Отговор до Естир от Адаса
22.03.2011 11:16
Грешно тълкуваш това:
"Ти как разбираш думите Му "въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди.” - тук освен любов и милост какво разбираш още?!

Разбирам, че няма как едно Боже чедо - например малко бебе, да бъде под проклятието на баща си. То не е живяло още реално, не е осъзнато.Какви грехове е направило?Да Бог може всичко.Бог може да предузнае, това бебе какви грехове може да направи когато се осъзнае и за това да го наказва. Но пак не ми се връзва- как тогава ние, Неговите чада, ще се убедим в Справедливият Божи Съд?
Ето и Любовта на Господ:
"Душата, която греши, тя ще умре; синът няма да понесе наказанието на бащиното беззаконие, нито ще понесе бащата наказанието на синовото беззаконие; правдата на праведния ще бъде за него, и беззаконието на беззаконника ще бъде за него."- Езекиил 18:20

цитирай
56. estirbg - Анонимен 55, Адаса,
22.03.2011 12:39
Става въпрос само за думата "въздаване" /или възмездие, както искаш я разбирай/. Никъде не съм казала, че децата плащат греховете на бащите си. Това се отнася само в случаите, когато те следват кривите пътища на родителите си, което за японците това е в сила, тъй като те не са мръднали и милиметър от езическите разбирания на прадедите си, ако и да претендират за авангардна световна политическа и икономичеса позиция...
цитирай
57. estirbg - "Обясни ми каква неправда са извършили японците?"
22.03.2011 12:52
Давам обяснение: Всяко едно нарушение на Десетте Божии заповеди е неправда и беззаконие.
"7 Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.
18 Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне." Матей 5-17:18
т.е. БОЖИЯТ ЗАКОН Е В СИЛА ДО ВЕЧНОСТТА!!!
ЕДНА ЗАПОВЕД ДА НАРУШИШ/В СЛУЧАЯ ПЪРВАТА/, ТИ СИ ЗАКОНОНАРУШИТЕЛ!
цитирай
58. анонимен - Отговор до Естир от Адаса
22.03.2011 12:58
Във всички твои постигни използваш метода:
1.Преиначаваш Словото с цитати;
2.Когато някой ти опонира пак с (цитати), казваш винаги-"не съм казала това или онова". Тук се измъкваш, защото се хващаш буквално за думата, а не за посланието на другите.Не виждаш Светия дух във твоите опоненти.
3.Тълкуваш само това, което искаш да видиш;
Очаквам това Слово, да го вмъкнеш в твоята теза:
"Душата, която греши, тя ще умре; синът няма да понесе наказанието на бащиното беззаконие, нито ще понесе бащата наказанието на синовото беззаконие; правдата на праведния ще бъде за него, и беззаконието на беззаконника ще бъде за него."- Езекиил 18:20

Коментирала си само твоята половинка, тоест това което ти изнася!

цитирай
59. анонимен - Аз пък Ви казвам, че не е така, защото ...
22.03.2011 15:56
Аз пък Ви казвам, че не е така, защото има стотици (всъщност са стотици хиляди) християни например, които са приели Истинския Бог, след като са се запознали с Божието Слово, и са загърбили фалшивата си религия. ))))))))

Да, точно тъй - има много християни, които си променят вярата. Има и мюсюлмани, които си променят вярата. Има и много други. И не винаги мюсюлманите стават християни, а християните - мюсюлмани. Аз например познавам, макар и бегло, мюсюлмани, които станаха будисти. )))) Такива ми ти работи.

Що се отнася до справедливия бог - има множество отявлени и доказани престъпници, които си живеят като царе, и множество невинни люде, които ги постига съдбата на някои японци от последните дни, че и по-лоша. Затова недейте да претендирате, че знаете Пътищата Божии - не ги знаете, неведоми са те и затова просто няма смисъл да разсъждавате по въпроса.

А географската предопределеност на вярата си е самата чиста истина и който не я вижда, значи наистина има сериозен проблем.
цитирай
60. estirbg - Адаса, безсмислено е да спорим,
22.03.2011 16:34
когато ясно казвам Истината от Библията, ще се намерят такива "разбирачи" като теб, които на бялото казват черно - твоя воля, тълкувай събитията и текстовете от Словото както искаш, нали знаеш, пилците се броят наесен. Вместо да ме обвиняваш искам да ми дадеш текстове от работите ми, защото причината може да е в теб и да си ме разбрала погрешно, а е възможно и аз да не съм била някъде из писанията си по-обстоятелствена и да съм предизвикала в теб такива съмнения. Така, че нека да спорим по същество. Досега ти си първата, която има такива забележки, въпреки че и други християни са чели работите ми. Все пак мнозиството надделява, докато на другото блюдо си само ти.
Проста статистика, мила...
цитирай
61. morningstar1 - Eстир...
22.03.2011 18:57
...гледам, че другите са казали някои доста верни неща, за които си струва да размислиш. :) Възможно е да имаш и приятелска критика ( каквато е моята) , не се сърди, всеки може да сгреши.

Анонимен номер 59 ти е дал чудесен съвет:

"Затова недейте да претендирате, че знаете Пътищата Божии - не ги знаете, неведоми са те и затова просто няма смисъл да разсъждавате по въпроса. "

Освен това гледам са ме изпреварили и със следният библейски текст:

"Душата, която греши, тя ще умре; синът няма да понесе наказанието на бащиното беззаконие, нито ще понесе бащата наказанието на синовото беззаконие; правдата на праведния ще бъде за него, и беззаконието на беззаконника ще бъде за него."- Езекиил 18:20

Нещата са сложни и многопластови, аз лично се въздържам да правя такива генерални закючения, както ти правиш относно причината за катастрофата в Япония. Добре ще направиш ако и ти не навлизаш много в тази материя...защото е трудно да се прецени къде е истината, а вероятността да се каже някоя своя и невярна интерпретация е много голяма.

Добре е да се посъветваш с някой пастор( и с повече хора от църквата) относно мненията, които тук изрзяваш с такава категоричност.
Споделя ли нашата църква мнението, че Япония сега си е получила заслуженото поради тяхната гордост и неверие? Обръща ли към себе си Бог по този начин? Постига ли СЕГА божието възмездие народите и отделните личности? Наистина ли Бог въздава гневът си до трето и четвърто поколение на грешниците? Това са много, много сложни въпроси ии се изисква страхотна теологична подготовка, за да може да се отговори що-годе правилно.
Опитай да обсъдиш горните въпроси с някой пастор от църквата. :))

:)))))))
цитирай
62. estirbg - morningstar1,
22.03.2011 20:54
май забравяте коя е силата, която ни води по пътя на истината и това е Святия Дух, или може би и това ще отречете. Йоан 16:13
"А когато дойде онзи, Духът на истината, ще ви упътва на всяка истина; защото няма да говори от себе си, но каквото чуе, това ще говори, и ЩЕ ВИ ИЗВЕСТИ ЗА ИДНИТЕ НЕЩА."Дори когато цитирам Словото, пак ме обвинявате, че манипулирам. Цитирам първата заповед - и твърдите, че там не звучат никакви наказания в думата "въздаване". Не знам какви църкви посещавате, не знам какви Библии четете, но не принасяте никаква полза с делата си като развявате знамето, на което пише само "Бог е любов". За десети път повтарям, че Бог е любов, но е Бог и на Справедливост и Правосъдие. Негово е правото КОГО,КОГА И КАК да накаже, защото Той вижда и знае към кого как да подходи, дали с тояга или с милувка. Но да се твърди, че няма наказания в световен мащаб, в рамките на цели общества е неправдоподобно и опасно - народите не са по-морални от тези в предпотопния свят и тъй като БОГ НЕ СЕ ПРОМЕНЯ, значи че Той няма да си затваря очите и няма да гледа благосклоннo на същите тези грехове, които са Го отвращавали в миналото. Моля ви вземете се в ръце и стига с този псевдо хуманизъм, с който само приспивате хората и давате възможност безнаказано да беззаконства и да върши мерзости и престъпления.
Що се отнася до съветите ми да се съветвам с пасторите не съм окрилена от тази идея - повечето са страхливи, с уклончиви мнения и без конкретна позиция - те самите не знаят. Спазваш ли Божиите заповеди (всички, включително и Съботната), държиш ли се здраво за Словото, Бог ще намери начин да ти даде възможност да видиш какво ще се случи в близкото и по-далечното бъдеще. Нима Илия, Еремия, Исая и другите патриарси имаха "страхотна теологична подготовка", за да казват истината и да изобличават? Днешния ден има не по-малка нужда от такива хора, още повече, че това са последните ни години. И за да твърдя това, значи Бог ми е доверил нещо.Затова бързам да предупредя хората и моля не ми пречете!
цитирай
63. анонимен - Адаса до Естир
22.03.2011 21:53
Ето за тази Любов говорех до сега!
"Защото Господ наказва този, когото люби, И бие всеки син, когото приема",
Ако търпите наказание, Бог се обхожда с вас като със синове; защото кой е тоя син, когото баща му не наказва?" Евреи 12-1
Няма отдръпване на Господ, за да дойде Сатана, за да накаже японците.
цитирай
64. estirbg - Поне Ви убедих, че това е наказание...
22.03.2011 22:02
Ако прочетете и "Великата борба" на Е. Уайт, ще минете на съвсем други релси...:))
цитирай
65. анонимен - Адаса до Естир
22.03.2011 22:33
Естир, аз не съм влак.
Моята простичка истина:
1.Ще бъде спасена душата на този, който вярва в Бог;
2.По делата ще го познаете;
На първо място е вярата и след това делата.
Но да ми казваш, че Господ наказва тези, които не са Го познали със земетресения е извън моето разбиране за:
„Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот.”
цитирай
66. estirbg - Адаса,
22.03.2011 22:44
смешно е да се говори, че днешните японци, "най-информационните" от цялата световна информатика да не са чули и да не знаят за Исус и Неговата жертва за човешките същества. Те са се вкопчили в езическата си религия и НЕ ЖЕЛАЯТ ДА СЕ РЕФОРМИРАТ. РЕЗУЛТАТЪТ ОТ ТОВА УПОРСТВО Е ВИДЕН.
ТУЗЕМЦИТЕ ЗНАЯТ ЗА ИСУС ОЩЕ ОТ ВРЕМЕТО НА ВЕЛИКИТЕ ГЕОГРАФСКИ ОТКРИТИЯ, А В ДНЕШНО ВРЕМЕ ДА СИ НА ВЪРХА НА ЧОВЕШКИЯ АЙСБЕРГ И ДА ДЕМОНСТРИРАШ СТРАННИ РЕЛИГИОЗНИ ПРИВЪРЗАНОСТИ...ТОВА АЗ НЕ ГО РАЗБИРАМ, А БОГ Н Е ГО П Р И Е М А... тази вечер съм дотук с коментарите. Лека нощ на всички Ви, утре трябва да ставам рано!!
цитирай
67. morningstar1 - Виж...
22.03.2011 22:50
аз съвсем приятелски ти говоря и съветвам, а ти само подскачаш като ужилена. Мила Естир, не разбра ли, че и аз съм адвентистка, израстнала съм в църквата и на мен ми трябваха много години за да узрея, а даже ми се е налагало да си променям и становища, невярни, но с божия помощ продължавам да израствам...
Не съм от тези, които размахват лозунга "Бог е любов" ...и до тука. Аз съм последният човек, който би направил това. В същност най-обичам да говоря за божията Справедливост, но винаго във връзка с Неговата милост!!! И с божието търпение и снизходителност, понеже Той знае, че сме пръст и естеството ни е покварено. Това, което изказваш за нашите пастори е странно и обезпокоително...Не можеш да ме убедиш, че няма поне един достоен човек, в църквата в която ходиш, с който да не можеш да споделиш мислите си и да си "свериш часовника". При цялото ми уважение към теб и ентусиазма ти, не мога да се съглася с тезата, която излагаш в този постинг за трагедията в Япония. Въобще не става въпрос за псевдохуманизъм, за приспиване на обществото със сладки приказки, замаяни приказваме само за любов...а видиш ли не се сещаме за божията справедливост!! НЕ, НЕ и НЕ!!! И въобще не можеш и да сравяваш даже патриарсите със себе си,те а общували директно с Бога, това са хората записвали Словото директно от източника и определено са имали страхотна теологична подготовка. Наистина знаеш много неща, но не всичко...имаш още много да растеш...А когато приятели ти дават приятелски съвет ( и то от твоята собствена църква) е редно да проявиш най-малко вслушване и обуздаване на емоцийте. :)) Никой не е против теб, разбери това. А май става видно, че ти критика не търпиш, че дори и от приятели.
Настоявам да проведеш разговор с някой от ръководството на църквата за изясняване на тези въпроси, които ти написах в края на предишният ми постинг.
:)))
цитирай
68. estirbg - Спорим за характера на Бога, а за Него може да съдим от Библията и от проявите Му в живота, обществен и личен
22.03.2011 23:08
Ти не критикуваш, а оспорваш присъщи на Бога качества...върни се по-нагоре в първите си коментари и ще видиш откъде започнахме...и "ужилена" ще бъда винаги, когато някой говори некоректности за Нашия Бог...Може да съм пряма, но и от "смекчаване" и "моделиране " на истината няма полза - за това обществото е извратено и в такъв морален упадък...Часовника предпочитам да си сверявам само с Божието Слово и не мисли, че всички пастори ще бъдат в рая... Лека нощ и Бог да ви пази всички!
цитирай
69. estirbg - morningstar1, мисля че подобни препирни и спорове са безсмислени тук
23.03.2011 19:46
Щом не разбираш кому доставяме радост и правиш услуга на злорадия.... Затова трябва да прекратя този разговор тук, под темата. Нека продължим на "лични"....
цитирай
70. estirbg - АН49,
24.03.2011 08:46
не си прав/а. Но от работното си място не мога да правя коментари. Наистина съм много ангажирана, много пътувам от обителта си до службата и много ми е ограничено свободното време. Но дано имам такова и довечера наистина да те убедя, че грешиш...Имай търпение, моля те! :)
цитирай
71. estirbg - Адаса,
24.03.2011 16:27
изтрих го, защото гаврата с вярващите адвентисти беше твърде пошла. Прекалено интимно звучеше и обръщението"моме" и реших, че е твърде лично, за да го четат всички...:)
Думите ти "Може би бесовете са те обзели" ми звучат твърде познато.....
Дали и фарисеите не обвиниха в същото и Исус, когато ги обвиняваше с Истината?!!!
Явно трябва да измина целия Исусов път и аз - от разпъването ми, до предателството от своите, което е о ч е в а д н о! Фарисейщината ви не е по-малка от тази, която погуби Исус...няма аз да ви съдя, но ще бъдете осъдени от собствените си думи и обвинения...
"Който казва, че пребъдва в Него, сам е длъжен да ходи, както е ходил Христос."1 Йоаново 2:6 - така, че ще го изходя този трънлив път и ще ви изтърпя.
Казваш: "Може би си слаба във вярата..."...Готова съм да понеса всичките ви безпочвени обвинения щом имам в себе си одобрението на Господа, а то за мен е най-важно. Aко не беше силната ми вяра, нямаше да си губя времето, да ви предпазвам и предупреждавам чрез Словото.
И за вас се отнася Исаевото пророчество: "С уши ще чуете, а никак няма да разберете; И с очи ще гледате, а никак няма да видите."... дори когато ви ги отварям!
Ще се моля за вас...
цитирай
72. estirbg - АН49,
24.03.2011 19:32
току що си влизам, ... и се загледах в новините ...не съм те пренебрегнала, сега след малко ще ти отговоря, защото не искам да е с две думи !
цитирай
73. morningstar1 - :))
24.03.2011 21:36
"Разбира се аз съм наясно, че думите ми ще отидат на вятъра - няма адвентист, който да ме послуша. "

Има, аз. :)))
цитирай
74. estirbg - До АН49 - част 1
24.03.2011 22:33
казваш: "Естир, ти не можеш да ни отвориш очите. Това прави Святия дух", но точно Святият Дух е Този който „ще обвини света за грях, за правда и за съдба;”
Йоан 16-8
Ако си забелязал/а това и правя с настоящия си постинг. Разобличавам греховете на една нация, за да предпазя моята (а и другите) от подобна опасност.... И всички скочиха срещу мен....
Днес, както и в миналите векове, проповядването на истината, изобличаваща греховете и заблудите на времето, предизвиква противопоставяне. “Всеки, който върши зло, мрази светлината и не отива към светлината, да не би да се открият делата му” (Йоан 3:20). Когато някои хора видят, че становището им противоречи със Свещеното писание, решават да го бранят на всяка цена и със злоба нападат характера и мотивите на проповядващите неприятните истини. Така се е действало през всички векове. Илия бе обявен за смутител на Израил, Еремия - за предател, Павел - за осквернител на храма. Оттогава до наше време верните на истината са били обявявани за подстрекатели, еретици, разколници, хулители и още какви ли не. Безверните множества със сляпа наивност се доверяват на обвиненията срещу дръзналите да изобличат греховете, защото не приемат сигурното пророческо слово. Същата тенденция ще се засилва.
Бог действа чрез тези, които чуват и се подчиняват на Неговия глас; които изричат, ако е необходимо, неприятни истини; които не се страхуват да изобличат греховете на хората. Ако разгледаме историята няма как да не отминем факта, че в критични моменти Господ винаги дава на народа Си някоя конкретна истина. Кой се осмелява да не я разгласи? Особено когато заповядва на служителите Си да представят на света последната покана на милост. И те не могат да мълчат, освен с риск да загубят душите си, защото трябва да изпълнят своя дълг. В такива трудни моменти за изпитание на духа, трябва да си спомняме думите на Господ: “Слушайте Мене, вие, които знаете правда; люде, които имате в сърцето си закона Ми. Не бойте се от укорите на човеците, нито се смущавайте от ругатните им; защото молецът ще ги прояде като дреха и червеят ще ги пояде като вълна; но Моята правда ще пребъдва до века и спасението Ми из родове в родове” (Исая 51:7, 8)...

цитирай
75. estirbg - До АН49 - част 2
24.03.2011 22:34
Приятелю/лко, питаш ме за „списък” на следващите, от които Бог ще оттегли защитата Си. Това само Всевиждащият знае. Мога да предполагам, че това ще бъдат нации, които са се възвисили в гордостта си и всесилието си (това е най-големия грях), общества, които високомерно и предизвикателно нарушават Божиите повеления и упорито ходят по своите погрешни пътища, въпреки че имат преизобилна светлина относно изискванията на Единствения Законодател и Повелител.
"Земята се съкруши съвсем, Земята се разложи съвсем, Земята силно се разтърси. Земята ще полита като някой пиян, И ще се люлее насам натам като колиба; Беззаконието й ще натегне върху нея; И ще падне и няма вече да стане. И в оня ден Господ ще накаже във височината войнството на високопоставените, И на земята земните царе."Исая 24 - 19:21

Едно съм сигурна, и нас няма да ни отмине горчивата чаша и ако се вгледаме в собствения си двор ще забележим, че воним от грехове...Моля се само да не бъде в тази степен, на каквато сме свидетели днес в Япония. Но ако се покаем и променим в общ национален мащаб, сигурна съм, че бедите ще ни заобиколят. Дали е възможно това, как мислиш? И как бихме го направили, за да бъдем втората Ниневия, която някога в далечните векове беше пощадена от унищожение, защото се беше покаяло цялото население - от управителите до последния бедняк?...
цитирай
76. estirbg - Това е заключението, с което мисля да приключим коментарите по тази тема, за да имам време да подготвя следващата, ако имате желание да научите нещо ново...
24.03.2011 22:39
Що се отнася за обвиненията, че съм се превъзнасяла като пророчица, ще отговоря с думите на Мартин Лутер:“Кой знае дали Бог не ме е избрал и призовал. Дали те не трябва да се страхуват, че като презират мене, презират всъщност самия Бог? Мойсей бе сам при излизането от Египет; Илия бе сам при царуването на цар Ахав; Исая бе сам в Ерусалим; Езекиил бе сам във Вавилон... Бог никога не е избирал за пророк някой първосвещеник или която и да било друга велика личност. Обикновено Той е избирал прости и презрени хора, веднъж даже - говедаря Амос. Във всеки век светиите е трябвало да изобличават великите, царете, князете, свещениците и мъдреците с риск за живота си... аз не казвам, че съм пророк; но казвам, че те трябва да се страхуват точно защото съм сам, а те са много. Сигурен съм, че Божието слово е с мене и че не е с тях” (Д,Обине, кн. 6, гл. 10).
цитирай
77. анонимен - Interesting, thanks
07.09.2011 13:22
Acquiring go through this I assumed it had been quite educational. I value you taking some time and energy to place this informative article jointly. I when yet again locate myself paying method to significantly time each looking at and commenting. But so what, it absolutely was nevertheless worthwhile!
цитирай
78. анонимен - Патилан
13.12.2011 11:56
Посланията на БОГ, чрез природни бедствия:

Разрушителното земетресение и цунамито от 11 март 2011 година в Япония
унищожиха единствените в Света производители и доставчици на ЧИПОВЕ ЗА ИЗКУСТВЕНО СЪЗНАНИЕ и ПАМЕТ за всички държави на Земята, които правеха изпитания върху хората и провеждаха психотропно въздействие. Земята със свои си методи помага на човечеството да се защити от всичко това, което спомага за превръщането на хората в животни-роби!

Цунамито в Югоизточна Азия през декември 2004 година, ударило по най-известните места за детска проституция, беше „първият звънец”, предупреждаващ за това, какво ще стане с тези, които не искат да излязат от състоянието си на човек-животно.

Земетресението в Хаити би трябвало да стане в САЩ, където жертвите биха били доста повече, но изригването на енергията се разпространи в посока на Хаити, към местата с концентрация на Вуду магии, а негативното се привлича от подобното.

Зачестяващите климатични и техногенни катастрофи в различни региони на Земята, включително и изригването на вулкана в Исландия, аварията на нефтената платформа в Мексиканския залив и изключването на електричеството в Петербург – това са все сигнали за приближаването на глобалните изменения на Земята!
Повишаването на честотата на вибрации и преходът на Пространството на ново полево ниво ще промени всичко на Земята!
Ще се променят финансовата, икономическата и политическата системи. Акциите на банките и предприятията ще се превърнат просто в хартийки.
цитирай
79. анонимен - Ами ще трябва да се примирите с това, ...
06.01.2012 12:19
morningstar1 написа:
анонимен написа:
Ами ще трябва да се примирите с това, че в света има много богове и разни народи на разни богове се кланят.


Въпрос на мнение. Аз лично считам, че има само един Бог, и то не защото така ми се иска, а защото Библията казва така. А тя е самото Божие откровение към нас, човеците. А това, че народите са си измислили свои "богове" не ги прави ни най-малко реални и истински. Бог е Един, това е всемогъщият Творец, описан в Словото Му. Не ти харесва? Имаш право на избор, никой не те кара да вярваш насила в това, нито някой може да те убеди с човешки доводи. Този, който убеждава в правдата на Библията е Святият Дух, а Той говори на всеки човек...друг е въпроса дали ще се вслушаме в гласът Му.





Въпрос на мнение. Аз лично считам, че има само един Аллах, и то не защото така ми се иска, а защото Корана казва така. А Той е самото откровение към нас, човеците. А това, че народите са си измислили свои "богове" не ги прави ни най-малко реални и истински. Аллах е Един, това е всемогъщият Творец, описан в Словото Му. Не ти харесва? Имаш право на избор, никой не те кара да вярваш насила в това, нито някой може да те убеди с човешки доводи. Този, който убеждава в правдата на Корана е Аллах, а Той говори на всеки човек...друг е въпроса дали ще се вслушаме в гласът Му.
цитирай
80. анонимен - Във всяко литургийно богослужение ...
06.08.2012 17:34
Във всяко литургийно богослужение православните се молим и за света, включая и враговете ни. А по света всеки ден се извършват богослужения, както и всеки в частните си молтиви е призван да се моли да бъде Божията Воля, Която милее за всяка една човешка душа.

И понеже мнозина се питат: А нима Бог е причина за злото и ако не е, къде е Той ?

Отговорът е: Бог е пак там, на Кръста, понеже не сме преставали да Го разпъваме всеки Божи ден с беззаконията си. Бог допуска злото за наше вразумление, подобно на любящия баща, който наказва непослушното си дете, та белким се заслуша в думите му и разбере кое е главното в живота.

Не земетресенията са страшни - страшна е смъртта. Но слава Богу, Господ победи смъртта и Ада, дарувайки живот на всички хора.

"Става ли в град злополука, която да не е допуснал Господ ?" (Амос 3:6).

А защо Бог допуска злото ? ето, защо: http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=pravoslavie&Number=1951599544&page=1&view=collapsed&sb=5&part=
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estirbg
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1884070
Постинги: 110
Коментари: 2805
Гласове: 5349
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031